Opleiding doktersassistente

Evangelische Hogeschool / 1 reactie

Vraag

Wie kan mij vertellen waar ik een goede opleiding kan volgen voor doktersassistente? Ik ben 16 jaar, woon in Zeeland en sta hier op de wachtlijst. Wie weet meer?

Antwoord

Beste,

Volgens de nieuwste Keuzegids MBO-studies 2013 zijn de beste ROC’s waar je de opleiding voor doktersassistente kunt volgen: het Koning Willem1 College (in Den Bosch), het Scalda College (in Vlissingen en Terneuzen) en het Drenthe College (in Assen, Meppel en Emmen).

Wel mooi (dus) dat het Scalda College in Zeeland als een van de beste uit de bus komt. Dat komt vooral vanwege de kansen op een diploma, de praktijkstage en het niveau van het onderwijs. Het Koning Willem 1 College scoort wel wat hoger, maar dat heeft te maken met de lessen en docenten.

Helaas zijn er geen christelijke ROC’s waar je de opleiding kunt volgen. Ik adviseer je vooral om eens de sfeer te gaan proeven van de ROC’s die jouw voorkeur hebben.

Succes ermee!

Drs. Mieke Wilcke-van der Linden
Tutor/decaan Evangelische Hogeschool

Lees meer artikelen over:

schoolstudiekeuze
1 reactie
juni
is Schroevers niks voor je?
kan je direct beginnen