Machteloos gevoel

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

We zien allemaal wat er om ons heen gebeurt in de wereld; oorlog, aardbevingen, ziektes etc. Ik krijg er zo een machteloos gevoel van en voel me bijna schuldig om nog van dingen te genieten. Ik weet dat het God niet uit de hand loopt, maar toch, ik kan mezelf hier geen houding geven. Hoe moet ik hier mee omgaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
mieptruus
Vraagsteller, ik zou de verwijzingen echt lezen! Daar heb je vast wel iets aan!!!
groetjes
grafdelver
als heel je hart naar Hem uitgaat,als je Hem met heel je hart lief heeft.
dan mag je juist verlangen naar die grote dag.
dan moet je nog door deze wereld en mag je heus wel van dingen hier op aarde genieten.
zelf geniet ik ook elke dag van mijn vrouw en kinderen.
hou ook veel van ze en toch verlang ik naar mijn Liefste en kijk ik elke dag naar die dag uit.
we hebben een grote Koning met een onuitsprekelijke grote zondaarsliefde.
zelf nooit zalig willen worden en ook na ontvangen genade nog zo ontrouw geweest maar Hij blijft getrouw.
onbegrijpelijk dat je na zoveel zonde zoveel Liefde van Hem mag kennen en dat je naar Hem mag verlangen.
dat gun ik je ook.
dan voel je je niet meer machteloos maar mag je bij elke oorlog die je leest in de krant zien dat Zijn grote dag nog dichterbij is en mag je daarnaar verlangen.
bij jezelf kan alles uit de hand lopen maar bij God Gode zij dank nooit.
hier beneden is het niet!
't Ware leven, lieven, loven
is maar, waar men Jezus ziet.