Plasklachten

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik hoef overdag nauwelijks naar de toilet. Maar tegen 16.00 uur begint het. Dan kan ik met gemak elk half uur wel urineren. Dit gaat vaak door tot na het eten rond een uur of 19.00-20.00 uur. Ook heb ik soms last van blaasontsteking. In mijn verleden heb ik eenmaal nierbekkenontsteking gehad. Kan het zijn dat ik een afwijking aan mijn urinebuis of dergelijke hebben? Of aan mijn bekken? Ook heb ik idee dat ik niet goed uit-urineer. Als ik erg veel kracht geef, dan komt er zo weer wat.

Antwoord

Ik kan niet nagaan of je een afwijking hebt aan je urinewegen (ik denk niet aan bekkenproblematiek). Het enige wat mogelijk reden is tot verder onderzoek is: dat je het gevoel hebt niet goed uit te plassen en het feit dat je met kracht moet plassen (?). Ik adviseer je naar je huisarts te gaan.

José de Jongh-van Hoof

Tags in dit artikel:

plas(sen)