Slaaf van seksuele zonden

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Waarom blijf ik een slaaf van seksuele zonden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

6 reacties
Nomad
Je blijft een slaaf van de zonde totdat je met de zonde breekt. Zonden overkomen je niet, je doet ze. Stoppen is het enige antwoord op verslaving.
AHHK76
www.settingcaptivesfree.com
Daniel
Verslaafd zijn komt van slaaf, drugs, drank, tabak, seks.......allemaal gevaarlijk spul.
Als je zelf niet kunt stoppen zou ik hulp zoeken.
plderoos
Een verslaving kan ook heel goed ontstaan omdat je iets belangrijks mist. En het kan heel goed zijn dat als dat wat je mist wordt opgevuld, dat je verslaving dan automatisch verdwijnt.
Nomad
Ben zelf meer dan 20 jaar verslaafd geweest. Na een radicale omkeer gestopt en me op laten nemen. Zonder hulp van buitenaf was het me niet gelukt. Nu bijna 5 jaar verslavingsvrij.
Elke verslaving heeft zijn oorzaak/oorzaken. Natuurlijk moet je die aanpakken. Heb veel contact met (ex)verslaafden en met mensen die nog in een kliniek zitten. Eén ding is zeker : Een verslaving (en dat is iets anders dan een verkeerde gewoonte) verdwijnt echt niet automatisch.
In mijn geval was dit de volgorde:
-Alles aan God beleden
-Alles in het licht gebracht (mijn omgeving)
-Radicaal gestopt
-Professionele hulp gezocht
Geen makkelijke weg maar het kan. Heb nu een rijk gezegend leven. Maar wel transparant leven, dus wandelen in het licht.
Heel veel sterkte en Gods zegen!
EDR
Het allerbelangrijkste is: Kom in het licht! Dit is pijnlijk en kost je ego, maar zolang jij niet openbaar komt met je strijd blijft het een 'geheimpje' van de satan en jou. Op die manier blijf je vast zitten aan de satan.

Belijd je zonden aan God en kom er mee voor de dag! Zoek hulp en ga dan samen met hen in Gods kracht de strijd aan... Hij zal je bevrijden! Maar jij moet op alle mogelijke manieren strijden en vooral wegvluchten van deze zonde. (Zoals Jozef bij de vrouw van Potifar) Misschien moet je plezierige dingen die een opstap zijn uit je leven wegdoen, maar ban alle mogelijke kanalen waardoor de verleiding binnenkomt uit.

Ga in Jezus kracht!
Veel zegen gewenst...