Jonge vrouw kijkt porno

M. Geluk / 2 reacties

Vraag

Ik (jonge vrouw) worstel al een aantal jaar met een probleem waar ik het nog nooit met iemand over heb gesproken. Ik kijk vaak seksueel getinte filmpjes op internet en daarna bevredig ik mezelf. Als ik dat heb gedaan voel ik mij achteraf erg schuldig en vies en neem mij voor om het nooit meer te doen, maar telkens val ik in herhaling. Ik weet dat ik op eigen kracht hier niet mee kan stoppen en ik beleid mijn zonde aan God. Ik heb van alles geprobeerd om er van af te komen, maar niks helpt. Ik heb het gevoel dat ik God telkens teleur stel en ook mezelf. Ik durf er met niemand over te praten, toch zou ik het graag aan een vriendin willen vertellen, zodat we er samen voor kunnen bidden enz. Hoe kan ik mijn probleem het beste aan haar vertellen? Ik weet wel dat er hulpverlening is, maar dat is vooral op mannen gericht. Is er niet iets van een praatgroep/online cursus die ik kan volgen, specifiek voor vrouwen om van mijn verslaving af te komen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je bent niet de enige die hier mee worstelt, alleen weten de meeste vrouwen dat niet. Jaren geleden schreef Walter Trobisch het boekje "Mijn hart blijft onbevredigd". Hierin staat een briefwisseling met een vrouw die worstelt met zelfbevrediging. Ik kan je dit aanraden als je het nog vinden kunt.

Veelal heeft je probleem te maken met een gevoel van leegte wat erger wordt door pornogebruik. Een belangrijke lijn is dan om je te richten op andere dingen die echt belangrijk zijn in je leven om zo de leegte op te vullen. En de Heere te vragen om zijn hulp in de dingen van je leven.

Je kunt zeker hulp vragen bij Eleos in deze worsteling. Dan gaat het om individuele seksuologische hulp. Ook de andere hulpverleningsorganisaties zoals de Vluchtheuvel, Schuilplaats of de Driehoek zullen bekend zijn met deze moeite. Tot nu toe ken ik geen groepen voor vrouwen t.a.v. deze problemen. De organisatie Setting Captives Free kent een breed programma van ondersteuning via Internet.

Rien Geluk

M. Geluk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Eleos Jeugdzorg Amersfoort
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:
    Functie: relatie

Tags in dit artikel:

pornozelfbevrediging
2 reacties
mortlach
Kun je zelf instellen wat zo'n filter dan allemaal filtert of is het alles of niets? Wat nou als je géén porno, maar wel dingen over wetenschap, popmuziek of andere religies wilt kunnen bekijken?

Hoe je het het beste kunt vertellen? Tja, door het gewoon te vertellen. Grote kans dat je vriendin reageert met 'joh, dat doe ik ook wel eens'.

Is het echt zo dat de hulpverlening op mannen is gericht? Ja, mannen maken er meer gebruik van omdat het voor hen vaker een probleem is, maar de onderliggende problematiek (als je het zo wilt noemen) zal toch niet zo veel verschillen bij mannen en vrouwen?
Miranda
Beste vraagstelster, lees het boek: "De draak overwonnen" van Ted Roberts (googlen). Hij schrijft helder en duidelijk welke stappen je moet nemen. Heel veel sterkte!