Nog nooit zaadlozing gehad

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik ben nu bijna 17 en ik heb nog nooit een zaadlozing gehad. Hoe moet ik daarmee omgaan? Moet je gewoon wachten totdat het komt? Het is toch normaal voor een jongen dat dat rond je 14e levensjaar of misschien later (of eerder) gebeurt. Wat kunt u mij aanraden?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het is inderdaad zo dat jongens hun eerste zaadlozing over het algemeen tussen hun 12e en 14e levensjaar krijgen. Ben je aan het wachten op de eerste spontane zaadlozing, of heb je ook geprobeerd een zaadlozing op te wekken? Als er wel een orgasme plaatsvindt maar geen zaadlozing is, dan is dat niet gebruikelijk.

Er zijn nog meer vragen die ik je zou willen stellen maar dat heeft niet zoveel waarde aangezien we niet op elkaar kunnen reageren. Ik adviseer je daarom even langs jouw huisarts te gaan.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Zie verder de rubriek 'zelfbevrediging'.

Lees meer artikelen over:

orgasmezaadlozing
1 reactie
MUS
Praat erover met je ouders / vrienden indien mogelijk.
Thema voor de jeugdvereniging?