Bidden met oma

Ds. A.J. Schalkoort / 1 reactie

Vraag

Ik heb een gekke vraag. Ik bid ‘s avonds altijd met m’n oma voor het slapen gaan. Oma wil dat als ik bid ook m’n ogen dicht doe. Is dit omdat God dit wil of moet het gewoon van oma?

Antwoord

Wat mooi dat je ‘s avonds samen bidt met je oma voor het slapen gaan. Ze zal dan inderdaad zeggen we gaan onze handen vouwen en onze ogen sluiten. Dat is in ons land een goede gewoonte geworden omdat we met het vouwen van onze handen onze afhankelijkheid tegenover de Heere willen belijden. Wij leggen onze gevouwen handen als het ware in Vaders zegende handen en we sluiten onze ogen om onze aandacht op de Heere te kunnen richten.

Het staat niet direct in de Bijbel dat we het zo moeten, doen maar het is een goede zaak als we op deze wijze de Heere bidden. En vooral hebben we de Heilige Geest nodig die ons leert bidden.  En vergeet niet: al wat ons ontbreekt schenkt de Heere ons mild en overvloedig, op Zijn trouw verbond. Dus altijd bidden in de Naam van de Heere Jezus Christus. Je laat je oma het antwoord  toch ook lezen?!

Hartelijke groet
Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

bidden
1 reactie
Gracious
Wat prachtig mooi om met je oma te bidden.
Ik bid tegenwoordig met mijn ogen dicht, behalve op de fiets of in de auto haha.
Maar met mijn handen open.
Mijn godsdienstleraar zei altijd 'gesloten handen kunnen niks loslaten en niks ontvangen' en sindsdien vind ik het zelf ook heel prettig om met open handen te bidden. Voelt voor mij echt afhankelijker eigenlijk!