21 december einde van de wereld

Redactie Refoweb / 29 reacties

Vraag

Is vrijdag 21 december het eind der tijden?

Vraag 2: Op 21 december zal volgens veel mensen de wederkomst plaats vinden, dit gebeurd niet omdat alleen God deze dag weet, zoals in de schrift staat! Nu is mijn vraag hoe zal het leven zijn in de hemel? kan je het vergelijken met het paradijs? Zal het een soort droom zijn, herken je familieleden? Gods zegen voor alle zoekende, wie God zoekt zal hem vinden.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

29 reacties
mortlach
Toch jammer dat 21 Dec op een vrijdag valt. Ik kijk altijd zo uit naar het weekend :-)
QuadCoreInside
@mortlach

Je kunt zeggen van die Maya's wat je wilt, maar niet dat ze geen humor hadden:

http://cloudfront3.bostinno.com/wp-content/uploads/2012/12/Really-Though.jpeg
mieptruus
Ja, ook al lijk ik streng. Grapjes maken kan ik ook.
We gaan gewoon naar Belgie......

By the way, er word veel gezeurd en angst gezaaid omtrent de 21e.
Toch weet ik dat er rare dingen gebeuren, en veel. Dus houd je ogen en verstand open.
De wereld is echt wel vol ellende, meer dan vroeger.....
Malena
Haha toch jammer dat het einde van de wereld tegelijkertijd met mijn verjaardag valt :P
Roozemond
Sorry hoor, al geloof ik niet in de 21e want van die dag en ure weet NIEMAND, maar we hoeven er ook geen grapjes over te gaan maken lijkt mij.
boulanger
De vraag stellen is hem beantwoorden. Niemand weet wanneer het einde der tijden zijn zal, dus ook geen enkel panellid van refoweb.
Zorg in elk geval dat je bereid bent, voor het geval het toch op de 21e zal zijn!
plderoos
ik ga op 21 december spookrijden. Als ze dan allemaal hun ondergang tegemoet rijden ga ik tenminste de goeie kant op ...
dijna61
Vraagsteller je stelt een vraag die niemand kan beantwoorden.
De hemel past niet in de denkkaders van ons in het hier en nu, maar het zal zeker geen droom zijn.
En of er een zekere herkennig is, is uit de bijbel wel duidelijk, maar niet zo belangrijk.
Het zal zo zijn: wat geen oor gehoord heeft of ooit in een mensenhart is opgekomen. Je kunt er over filesoferen, maar meer niet. We hebben geen notie!
mortlach
@Roozemond? Geen grapjes maken? Hier moeten we toch JUIST grapjes over maken? Straks gaan mensen nog denken dat het serieus is...
rotterdam1
@jan28 ; “ er gaan miljoenen mensen richting de hel” – u ook een gelukkig kerstfeest.

@mieptruus ; “De wereld is echt wel vol ellende, meer dan vroeger”
wanneer was dat vroeger ?
Ongeveer 70 jaar geleden stierven er 72 miljoen mensen in Europa in 7 jaar oorlog
dat vroeger ?
karlo
@roozemond idd. de spot gaat te ver. Al weet niemand de tijd en het uur, ten diepste gaat het om een diep ernstige zaak, de wederkomst van Christus. En Hij zegt: waakt, opdat u die dag niet onvoorziens overkomt.
rotterdam1
Ik begrijp u niet @jan28.

“ er gaan miljoenen mensen richting de hel” – is dat evangelie ? Is dat de blijde boodschap ?
Waarom de mensen vrees aanjagen ?

Vreest niet, want, ziet, ik verkondig u grote blijdschap, die al den volke wezen zal;
Namelijk dat u heden geboren is de Zaligmaker.
Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen.
Roozemond
@jan28: jouw reactie is me uit het hart gegrepen, ook al wordt hij door weinigen echt begrepen en goed opgevat zoals jij hem bedoeld.

@mortlach: het spijt me, maar je slaat echt de plank mis. Wat gij niet wilt dat u geschied doet dat ook een ander niet lijkt hier ook al op zn plaats.
plderoos
Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet, is een verdraaiing van het bijbelse gezegde: Zoals gij wilt dat de mensen u doen, doe gij hen ook zo.

Ik vind het verdraaien van de bijbel erger als een geintje over een kalender die er niet toe doet. "Die in de hemel zetelt, lacht; de Here spot met hen". Psalm 2
1a2b3c
De grappen gaan ook niet over de oordeelsdag, wederkomst, hel of ......, maar over het feit dat iemand die dag van een datum durft te voorzien, terwijl Jezus zelf zegt: Maar die dag en dat moment is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, ook aan de Zoon niet, maar alleen aan de Vader. Mar.13:32.
Zelf hou ik er ook niet van om grappen te maken over dingen die in verband staan met ernstige zaken, maar dat is ieder voor zich! We zijn nu eenmaal allemaal verschillend.
plderoos
precies! En als de christen nou weet dat die dag niet te voorspellen is, én we weten dat God om al die drukte lacht, waarom zouden wij dat soort geneuzel dan serieus nemen :-)
Roozemond
@plderoos; niet volledig met je eens. Zo heb ik hem in ieder geval niet bedoeld. Wij hoeven wat een ander belijd/voorstaat niet belachelijk te maken, ook al staan we er niet achter.
karlo
@plderoos
Ik ben het wel met je eens dat wij dit "geneuzel" niet serieus moeten nemen, maar de grappen en de spot over dit onderwerp vind ik veel erger dan bovenstaande verdraaiing, die wezenlijk geen verdraaiing is. Je standpunt in deze zaak valt me van jou en van anderen vies tegen.
Verder vind ik het ook nogal vreemd dat jij zo precies weet wanneer en waarom God lacht.
Gerard
Ik denk niet dat het goed is een Maya kalender of andere goddeloze 'openbaring' of iets dergelijks (er zulen er vast nog veel meer van zullke voorspellingen komen) in verband te brengen met de wederkomst van Christus, alsof er enige relatie tussen deze twee dingen zou kunnen bestaan. Het komt van twee aan elkaar tegengestelde kanten.
MUS
We zijn er nog... ;)