Mogelijk vervroegde overgang

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

"Een normale cyclus duurt niet korter dan 21 en niet langer dan 42 dagen." Waar kan een cyclus van 18 dagen dan op wijzen?

Antwoord

Ik denk dat je niet zo stellig kunt zeggen dat een cyclus niet korter duurt dan 21 dagen. Ook een cyclus van 18 dagen kan gewoon optreden. Zeker wanneer je ouder wordt, verandert de cyclus. Soms wordt deze zo kort dat je toch wel erg vaak ongesteld wordt. De pil is dan een overweging waard.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

medisch