Magnetische armband gekregen

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Onlangs werd mij een armband door een collega aangeboden. Deze armband werkt magnetisch. Als je ergens pijn hebt dan werkt deze zo dat de pijn verdwijnt. Ook kun je er goed van slapen en helpt het tegen veel klachten. Zij vertelde dat de werking wel verschillend kan zijn per persoon. Bij de een duurt het paar dagen, de ander voelt na een half uur al een warme gloed door het lichaam. Hoe leg ik haar uit dat zo'n armband niet in overeenstemming is met de Bijbel? Ik kan het heel moeilijk omschrijven waarom wij als christenen huiverig zijn voor zulke zaken.

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

6 reacties
mortlach
Ach, een leuk polsbandje dat voor te veel geld is aangeschaft maar wat verder niets doet; wat is daar precies onbijbels aan? Je zou niet huiverig moeten zijn 'als christen' maar gewoon huiverig, punt. Het is niet magisch, het doet namelijke simpelweg niets en positieve effecten die je al dan niet voelt zijn het gevolg van het placebo-effect.
sydneylover
Je kunt net zo goed je mobiel met een elastiek om je pols winden. Daar zit ook een magneet in. Scheelt weer een paar tientjes..
sydneylover
*placebomodus uit
jsml
Ik zou er ook huiverig voor zijn. Maar dan meer voor het bijgeloof van uw collega dan voor een armbandje. Overigens heb ik zelf een ring waardoor ik een warme gloed door mijn lichaam voel, maar dat komt denk ik meer omdat de naam van mijn vriendin er in staat. :-P
plderoos
de vraag is in zichzelf bijzonder reformatorisch én bijzonder onbijbels. Eerst bedenken we of we ergens voor of ergens tegen zijn, in dit geval een magnetische armband. Vervolgens bedenken we dat we, o ja, daarvoor bijbelse grond moeten hebben om af te kunnen keuren wat we in ons hoofd al veroordeeld hebben.

Maar het zou andersom moeten zijn. Je behoort te weten wat God allemaal heeft gezegd. Zo vorm je je mening en weet je bij elk nieuw fenomeen hoe je erover denkt.

In dit geval: Occultisme, geloof in duistere machten, wordt in de bijbel duidelijk afgekeurd. Een magneetje echter heeft niets uit te staan met occultisme. Waar maak je je dan druk om! istie mooi? doe lekker om! istie lelijk, doe hem een paar dagen uit beleefdheid om en dan weer af. Werkt het niet? joh! what else is new! Werkt het wel? Dank God dat hij dat in de schepping heeft gelegd!
Daniel
Nico Haak maakte in de negentiger jaren reclame voor zo'n armband, het was wel lullig dat hij veel te vroeg dood ging, zo'n armbandje is niet genezend.
Met plderoos ben ik het meestal eens, zijn laatste zin gaat hij door de bocht.
Maar dat heb ik hem al vergeven, plderoos is een goed mens.
Vind ik.........