Kringetje redeneren

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Zelf zit ik bij de PKN, maar ik ga naar een Ger. Gem. in Ned.-school. Op mijn school zeggen ze: "God moet je bekeren, dat kun je zelf niet doen." Aan de andere kant: "Je moet niet met je armen over elkaar gaan zitten niets te doen, hoewel, God het moet doen." En God wil dat alle mensen zalig worden (1 Tim 2:3-6) dus dan denk je: alle mensen worden zalig, maar dat is niet zo, want niet iedereen wil zalig worden (dus je kunt wel wat aan je bekering doen). Het is eigenlijk een kringetje. Vind u dat we hier gewoon niet over moeten redeneren?

Antwoord

2 reacties
karlo
Ik las een aangrijpend artikel: zoeken op google: -een derde weg- vervolgens vergadering.nu
Miranda
@Karlo
Dank voor je google-tip! Hét antwoord op heel veel vragen hier op refoweb