Jongen 4 jaar jonger

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 18 en heb een goede band met een jongen van 14. We zitten wat geloof betreft op dezelfde lijn en dit is echt heel bijzonder. Hij wil graag verder met mij en ik ook wel, maar ik twijfel over het verschil in leeftijd. Is het niet raar om verkering te hebben met een jongen die vier jaar jonger is en dan ook nog eens 14? Ik weet niet wat ik moet doen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Is "een goede band hebben" hetzelfde als "verkering hebben"? Een bijzondere vriendschap is iets om te koesteren, ook met een jonger iemand. Maar verkering hebben impliceert toch echt iets anders. Dan vind ik het leeftijdsverschil tussen jullie inderdaad wel erg groot! Jij 18 en hij pás 14. Een schooljongen nog, denk ik.

Geef het de tijd: denk je over een jaar of tien nog net zo over deze jongen dan is het leeftijdsverschil al heel anders! Bovendien heb je dan beiden een groei doorgemaakt, waarin je levenservaring hebt opgedaan.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschil
3 reacties
mortlach
Wil je echt een serieuze relatie met iemand die je nog moet helpen met zijn huiswerk? Wat mevrouw Rots zegt, over een paar jaar is het alweer heel anders.
Daniel
Een jongen van 14 jaar en een meisje van 18 jaar, 30 jaar later is het geen probleem, maar nu wel.

Maar vragenstelster begint met het geloof, het geloof is belangrijker dan de liefde, daar zijn al veel huwelijken aan kapot gegaan. Al zullen ze nooit scheiden, dat mag niet van het geloof.

Geloof boven de liefde, ik geloof meer in liefde en dan samen geloven. Soms doe je water bij de wijn, ik ben geen Jezus die water in wijn kan veranderen, maar ik kan wel water bij de wijn doen.
Trouw zijn aan wie je bent, maar ook rekening houden met anderen en soms lukt dat niet.

Dan ga je weer door op je levensweg, gelukkig heb ik een vrouw die kan liefhebben en relativeren, ze houdt me bij de les, ze is mijn anker in mijn leven. Ze is 4 jaar jonger dan ik ben en als ze 4 jaar ouder zou zijn zou ik haar net zo liefhebben.
Chocolicious
Vier jaar ouder is wel een heel groot verschil op deze leeftijd. Terwijl jij misschien gaat studeren en op kamers gaat, moet hij nog een paar jaar naar de middelbare school.

Net als mw. Rots zegt: ''Geef het de tijd.'' Goed antwoord!