Raad des vredes

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Onze dominee heeft echt een hobby: voortdurend heeft hij het over de raad des vredes. Het komt slechts één keer in de Bijbel voor, ik dacht ergens bij de kleine profeten (Zacharias?). Nu hoeft u mij niet uit te leggen wat de raad des vredes is, maar ik vraag mij alleen af of dit wel allemaal bijbels is. Ik lees er nooit iets over bij andere theologen of opwekkingspredikers. Alleen onze dominee gebruikt de term zeer regelmatig in zijn preken.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

3 reacties
Sabine
Is dit echt een vraag? Die niet gesteld kon worden aan de eigen dominee? Misschien niet helemaal tevreden meer met de eigen predikant, en dan hier hopen om aan wat 'munitie' te komen? Gelukkig heeft de redactie niet een dominee om antwoord gevraagd...
linneke
Sabine.. goed gezegd.
vlokje
Iedere dominee zal in de loop van de tijd een bepaalde preekstijl ontwikkeld hebben, met persoonlijke bewoordingen en accenten. Trouwens welk mens heeft dit niet. We maken ons allemaal een persoonlijke taalgebruik eigen, vaak onbewust.
Eerst zeg je dat hij het 'voortdurend' zegt, en daarna 'zeer regelmatig'. Misschien is het je eigen focus, sinds het je één keer opviel, ga je er steeds op letten.

Dat je je aan zulke uitspraken ergert kan ik me niet zo voorstellen.
Ik vind het wel een heel mooie benaming eigenlijk: Raad des vredes. Prachtig, een God van vrede!