Pijn in oksel

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Ik heb sinds een week een stekende pijn in mijn linkeroksel. Mijn borsten doen ook pijn, maar ik kan nergens een knobbeltje vinden. Wel heb ik al heel mijn leven last van erg knobbelig klierweefsel en veel kliertjes zijn voelbaar. De pijn in mijn linkeroksel straalt ook uit naar mijn linkerarm. Moet ik mij zorgen maken?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Gezien jouw leeftijd en het klachtenpatroon heb ik niet de indruk dat jij je zorgen moet maken. Zijn de klachten het ergst tijdens de menstruatie? Dan denk ik het meest aan mastopathie. Hier meer info.

Blijven de klachten wekenlang aanhouden, dan is het een bezoekje aan de huisarts waard.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

okselpijn
1 reactie
dijna61
De pijn kan zelfs zo zijn dat je je arm moeilijk kunt bewegen en moeite hebt met omdraaien in bed bijv. Pas je eetgewoonten eens aan en kijk dan of het overgaat. Vermijdt in ieder geval alles wat de galwegen kan irriteren. Neem ook geen chocala of iets waarin ook maar een minimum aan varkensvlees in verwerkt is.
Ik ben benieuwd hoe het dan met je gaat.