Studiebijbel Oude Testament

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan dr. M. J. Paul. Wij zijn thuis geabonneerd op al die boeken die u schrijft. Ik heb net het boek van Jesaja en Hooglied gekregen. Ik wil u daarvoor bedanken samen met uw collega's die er aan mee werken. Ik ben er zeer blij mee! Heel hartelijk bedankt hierover. Wilt u eens vragen aan de commissie of het mogelijk is om een applicatie te maken voor je i-pad, zonder dat je per se internetverbinding nodig hebt. Zou zeer helpen bij heel veel mensen denk ik.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller, fijn dat u de genoemde boeken waardeert en ik zal de dank overbrengen aan de collega’s. Inderdaad is zojuist deel 9 verschenen in de serie Studiebijbel Oude Testament. In dit deel worden de Bijbelboeken Hooglied en Jesaja uitgelegd.

In de afgelopen jaren is er naast de boekenserie ook gewerkt aan een digitale uitgave. De verklaring van het Oude en Nieuwe Testament (voor zover verschenen) kwam enige jaren geleden op cd-rom beschikbaar. Hiervoor was veel belangstelling, maar de installatie op allerlei verschillende soorten computers betekende veel werk voor de Helpdesk. Daarna kwam er een internetversie die op computers geïnstalleerd kon worden. Onlangs is de laatste internetversie beschikbaar gekomen ("in the cloud"), en deze hoeft niet meer geïnstalleerd te worden. Deze versie is het meest gebruiksvriendelijk. Met een inlogcode is de applicatie overal bereikbaar en bovendien is deze ook op i-pads en dergelijke te raadplegen. Gezien de vele enthousiaste reacties voorziet dit in een duidelijke behoefte.

In de bovenstaande vraag wordt de sprong gemaakt van een boek naar een applicatie voor een i-pad zonder internetverbinding. Zoals gezegd is sinds kort de applicatie wel geschikt gemaakt voor een i-pad, maar hiervoor is wel een internetverbinding nodig. Voorlopig blijven wij hiermee werken, omdat we op deze wijze steeds verbeteringen kunnen doorvoeren. Er is tot nu toe erg weinig vraag naar een offline versie. Ik ben daarom wel benieuwd wat u bedoelt en welke mensen geholpen zouden zijn. De huidige vraag wordt immers ook online gesteld!

In de interneteditie brengen wij voortdurend verbeteringen aan en vullen wij oudere informatie aan. De Studiebijbel wordt inmiddels vertaald in het Spaans. Ook daar werken wij bewust met een online-versie, zodat verbeteringen in de taal en aanpassingen aan de cultuur gemakkelijk gerealiseerd kunnen worden. Voor meer informatie (ook voor de mogelijkheid van kortingen op de abonnementsprijzen): www.studiebijbel.nl

Met vriendelijke groeten,
Prof. dr. M. J. Paul

prof. dr. M.J. Paul

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Oegstgeest
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    -Eindredacteur Studiebijbel OT
    -Senior docent Oude Testament (CHE)
    -Deeltijd hoogleraar OT te Leuven (B)
    -Directeur-bestuurder THGB

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

bijbelverklaring