Dyslexie en noten lezen

Redactie Refoweb | 4 reacties | 20-04-2012| 10:47

Vraag

Wie heeft ervaring met dyslexie en is het toch gelukt om noten te leren lezen?


Antwoord

Deze vraag lijkt ons uitermate geschikt voor ons forum: https://forum.refoweb.nl

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
4 reacties
QuadCoreInside
20-04-2012 / 10:58
Ik. Een oud-medestudent van me heeft namelijk dyslexie (ik heb er dus ervaring mee), en ik heb noten leren lezen. :-P

Je bedoelt waarschijnlijk: "Wie heeft er dyslexie en is het toch gelukt om noten te leren lezen?"
lbos
20-04-2012 / 19:17
Zelf heb ik dyslexie dus moeite met het lezen van noten. Daarom speel ik veel met akkoorden, standaard grepen met linker of rechter hand. Als je hier veel mee oefent kan je bepaalde grepen anders pakken waardoor je het "verschil" bijna niet hoort. Succes
Joyce
20-04-2012 / 22:16
Heb een dochter die dyslexie heeft en wel noten heeft geleerd.
Heeft waarschijnlijk meer tijd nodig maar het kan wel.
Jedidja1
21-04-2012 / 10:39
Zelf heb ik ook dyslexie en inderdaad ook heel veel moeite met noten lezen. Ik heb het op jonge leeftijd wel geleerd (gelukkig) maar ik kan de noten geen naam geven. Daaraast kan ik maar 1 'systeem' onthouden, alleen hoe ik noten geoctaveerd speel, en dus al helemaal geen twee balken tegelijk, zoals bij piano of orgel. Als je heel lang door oefend, gaat het steeds iets beter. Dus, als je een beetje extra doorzettingsvermogen hebt, zal het wel gaan lukken! Succes ermee.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

En gij zult zalig worden...te makkelijk?

Aan dominee Simons over het antwoord over “En gij zult zalig worden.” Als ik uw antwoord lees dan klinkt het allemaal zo mooi en eigenlijk ook makkelijk. Leun en zie op Christus en het komt goed. Oo...
Geen reacties
20-04-2022

Niet iedereen gaat sterven

Bij mij op school zeiden ze altijd dat iedereen gaat sterven. Maar als Jezus terug komt zijn er toch ook nog mensen op de wereld? Dus als Hij morgen terug zou komen, leef ik waarschijnlijk wel en ben ...
Geen reacties
20-04-2003

Relatie met een ongelovige jongeman

Ik heb net twee weken een relatie met een ongelovige jongeman. We zijn allebei eind 20. Maar ik ben nu al bezig met de vraag of hij toch wel mee wil naar de kerk enzo. En ik vraag me af of 't nu al de...
3 reacties
20-04-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag