Verschil in geloofsbeleving

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van de Gereformeerde Gemeente aan het leren kennen. Zelf ben ik van de PKN. Wij hebben wel een goede klik, maar wij verschillen qua geloofsbeleving en kerkprincipes heel veel. M.b.t. de HSV, naar 'Geestelijke groeiavonden' en andere toerustingsavonden van Heartcry gaan, muziekkeuze, kerkelijke keuze, visie op prediking, en nog veel meer. Het zou niet reëel zijn, om er vanuit te gaan dat het wel goed komt. Zeker omdat ik eerder verkering heb gehad met een meisje waar het qua geloof op stuk liep (ze was wel weer evangelisch). Het is een heel degelijke, principieel meisje, dat weet wat ze wil, en ook heel erg worstelt met haar geloof, en dat ze voorbereid moet sterven. Ik heb al een tijdje geloofszekerheid en sta al verder in m'n geloof en keuze dan zij. Toch zijn er hele goede gesprekken, geen discussies, maar juist veel bijbellezen en bidden. En we gaan uit van de bijbel en niet van onze eigen mening of visie. Dit gaat erg goed. Toch zijn er de bovengenoemde punten moeilijk te bepalen vanuit de bijbel. Is het verstandig om eerst goed alle omstandigheden en verschillen te onderzoeken? Wij willen allebei niet met een onzeker gevoel de relatie ingaan. Beiden zien daar tegenop, ondanks dat we van elkaar houden.

2) Op grond waarvan doet men precies belijdenis in de Ger. Gem?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Er zijn veel vragen beantwoord over kerkelijke verschillen en kerkkeuze. Kijk hiervoor in de rubriek 'Kerken en godsdiensten'.

Hier alvast wat links:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18393/mailcontact-met-een-lieve-jongen/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18233/samen-kerk-kiezen/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17913/kerkkeuze-in-relatie/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17818/zoekende-naar-gemeente/

Lees ook de antwoorden over HSV, Heartcry/Jij! daar, kerkkeuze, muziek e.d. eens door. Gebruik de trefwoorden om te zoeken in het archief.

Voor de vraag over het doen van belijdenis hebben we een speciale rubriek met ruim 100 antwoorden.