Laptop op schoot

drs. P. C. Hildering / 7 reacties

Vraag

Hoe schadelijk is het hebben van een laptop op schoot i.v.m. zwanger worden zowel voor man als vrouw?

Antwoord

Er zijn geen gegevens bekend over een eventueel schadelijk zijn van een laptop op schoot inzake vruchtbaarheid. Heb althans geen valide gegevens kunnen vinden. Zover mijn technische kennis strekt kan ik mij ook niets schadelijks voorstellen.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

vruchtbaarheid
7 reacties
blijblij
Warmte is niet goed voor sperma (vandaar dat de testikels buiten het lichaam hangen)
Een strakke spijkerbroek is bijvoorbeeld ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit.
Dus als je laptop erg warm wordt heeft het wellicht een negatief effect.
sydneylover
Met een laptop op schoot lijkt het me fysiek gezien bui-ten-ge-woon moeilijk om zwanger te worden ;-)

Maar zonder dollen: ik werk sinds 1995 met een laptop en samen hebben we 4 kinderen. Ik geloof er geen snars van dat dit effect zou kunnen hebben, evenmin als die indianenverhalen over strakke spijkerbroeken etc. Maar misschien heb ik makkelijk praten..
blijblij
@sydneylover: het wil natuurlijk niet zeggen dat je niet vruchtbaar meer bent, maar de kwaliteit van het sperma neemt af als het te warm wordt (de temperatuur in de balzak moet ongeveer 35 graden zijn).

Ik zou het geen indianenverhalen noemen.
Wilma
De zaadjes liggen veilig opgeborgen. Ze mogen idd niet te warm worden, maar voordat de warmte van de laptop doorgedrongen is in de testis, dan is de laptap al lang weer uit;) De warmte moet namelijk eerst nog door een aantal lagen kleding dringen, dan nog door de huid, enz.
mortlach
Net zo schadelijk dus als een warme kop thee op schoot houden :-)
Daniel
@blijblij inderdaad de temperatuur in de balzak moet ongeveer 35 graden zijn. Verder zijn er zoveel eventuele oorzaken van verminderde kwalitei van het sperma, warme baden, sauna zijn ook niet zo goed

En strakke onderbroeken zijn ook niet goed voor gezond sperma, dan loopt de temperatuur ook op.
Ik kreeg zulke strakke onderbroeken van mijn moeder dat je s'avonds niet meer wist wat de voorkant of achterkant van je lijf was.
Gelukkig draag ik nu boxershorts. Maar er kunnen zoveel medische oorzaken zijn.
@mortlach, ik heb nog nooit iemand gezien die een kopje thee op zijn gulp plaatste :-)
bootje
Heb het programma babyboom gekeken, en herinner mij dat 1 persoon dat toen niet meer mocht.