Erg gespannen voor examens

J.M. Strijbis / 1 reactie

Vraag

Ik ben altijd heel erg gespannen voor examens, gesprekken die met studie en werk te maken hebben, ja eigenlijk voor alles wat kan veranderen en onbekend is. Hoe kan ik hier beter mee omgaan? Ik 'vreet' me dan helemaal op.

Antwoord

Dag vragensteller,

Excuus dat deze vraag te lang is blijven liggen.

In jouw geval zou ik contact zoeken met iemand uit je opleiding of anderszins, die meer weet van faalangstreductietraining. Dit soort trainingen kunnen in jouw geval mogelijk goed helpen.

Vergeet ook niet de zaak gedurig voor te leggen in gebed. De HEERE hoort naar je gebed en Hij kan je boven en bidden schenken, meer dan je hart verlangt. "Is er geen balsem in Gilead, is er dan geen heelmeester aldaar?" (Jeremia 8:22).

Sterkte en de hartelijke groeten,
J. M. Strijbis

Zie ook dit antwoord: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14510

Lees meer artikelen over:

faalangstgespannen
1 reactie
Daniel
Diazepam helpt, bidden ook.