Drie-enig God

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Misschien wel een hele vreemde vraag op een reformatorische site, maar ik zit namelijk erg met het Godsbeeld. Zoals ik hoor en lees geloven jullie in een "drie-enig" God. Toch kan ik deze term niet in de Bijbel vinden (heb gekeken in jullie oude Statenvertaling) en de vraag kwam eigenlijk bij mij op. Jullie maken daar denk ik een behoorlijk 'drama' van, ook wel mede denk ik omdat de Jehovagetuigen dit bijvoorbeeld ook niet geloven. Ook wordt er in de Heidelbergse Cath. aandacht aan besteed. Maar het gaat toch om het geloof in Jezus (Yeshua), want dat maakt mij toch zalig? Wie in Hem gelooft zal leven, dan maakt het toch niet uit of ik dan in een drie-enig God geloof maar toch alleen in de Zaligmaker van zonden, die aan het kruis stierf voor zondaren?

Antwoord

1 reactie
MUS
Het geloof in Jezus redt! Zijn naam zegt het al: Jahweh redt. Dus was hij God... en ziedaar het mysterie van één God in drie personen (of moet ik zeggen één Persoonlijke God in drie verschijningsvormen...?).