Vrije wil om verloren te gaan

Ds. W. Pieters / 2 reacties

Vraag

Aan ds. Pieters. Ik worstel erg met mijn 'vrije' wil om verloren te gaan. Eigenlijk kan ik niet voor God bestaan en moet Hij mij in genade aannemen. Maar hoe kom je bij het Lam? De mens heeft toch geen vrije wil?

Antwoord

Wij hebben een vrije wil, in die zin, dat we ongedwongen tegen God en het goede kiezen. Wanneer God in ons een nieuwe wil werkt, een verlangen om zalig te worden, een hunkering naar Jezus Christus en Zijn borgwerk, dan is jouw wil nog steeds vrij en nu zelfs pas écht vrij.

Hoe kom je nu bij het Lam? Door je in gebed aan God uit te leveren met de bede van Hooglied 1 vers 4: "Trek mij dan zal ik U nalopen…"

Ds. W. Pieters

Tags in dit artikel:

vrije wil
2 reacties
Wiepie
Mooi antwoord. Wat is dat trouwens toch dat met name mensen uit de Ger gezindte niet in de vrije wil(len) geloven?
plderoos
Als mensen in de bijbel de opdracht krijgen zich te bekeren dan geloof ik dat ze dat kunnen. Als in de bijbel staat dat er tot geloof kwamen zoveel als daartoe waren voorbestemd geloof ik dat ook.