Bezwaren tegen de HSV weerlegd

Herziene Statenvertaling / 4 reacties

Vraag

Bestaat er een boekje of folder of iets dergelijks waarin alle bezwaren tegen de HSV weerlegd worden; vanuit de grondtekst uiteraard? Ik heb in mijn familie nogal wat mensen met ernstige (voor)oordelen over en tegen de HSV, maar ik heb niet genoeg kennis om het juiste antwoord te geven op hun 'bewijzen' dat e.e.a. fout vertaald is.

Antwoord

Er verschijnen drie artikelen in De Waarheidsvriend, die de bezwaren tegen de HSV zoals ze in de laatst uitgegeven brochure van de GBS zijn verwoord, duidelijk weerleggen. Het eerste is vorige week al verschenen en het tweede staat in het nummer dat vandaag uitkomt. We hopen ze z.s.m. op de website te plaatsen.

Achterin de brochure van de GBS staat een lijst met verzen waar kritiek op is. Als je naar bovengenoemde website gaat, en de rubriek "Aantekeningen" selecteert, kun je de kritiek al per vers weerlegd vinden.

Hartelijke groet,
Reinier de Blois

Lees meer artikelen over:

Herziene Statenvertaling (HSV)
4 reacties
machiels
Op de internet pagina staenvertaling nu.nl kun je alles vinden wat je nodig hebt over de HSV
Alphonsus
Nadat de schoonheidsfoutjes uit de HSV verwijderd zijn zal deze Bijbel een brede ingang vinden in Nederland.
Mogelijk niet in de diensten zo hier en daar, maar wel thuis en bij de diverse Bijbelstudies.
machiels
Mijn welgemeende excuses voor de typefout. "statenvertalingnu.nl"
MUS
Nieuwe apologeten? Verdedigers van de HSV?
Lijkt me zinvoller van je geloof te getuigen, ongeacht welke vertaling je daarbij gebruikt.
En wat een vertaling betreft... elke vertaling heeft fouten.