Gemeenschap gaat niet zo goed

drs. J(oke) Ronner-Wattel / 1 reactie

Vraag

We zijn nu ongeveer een jaar getrouwd, maar de gemeenschap gaat nog niet zo goed. Elke keer als mijn man met zijn geslachtsdeel bij mijn vagina komt krijg ik een orgasme. Mijn man komt dus nooit bij mij binnen, want daarna kan ik niks meer verdragen rond mijn vagina. Kunt u tips geven hoe we wel gemeenschap kunnen hebben?

Antwoord

Op grond van deze korte vraag is het niet mogelijk een antwoord te geven. De vraag roept namelijk bij ons meer vragen op dan antwoorden. Wat doen jullie samen voordat je man probeert te penetreren? Is het mogelijk dat er tijdens het voorspel al zoveel opwinding is ontstaan dat je daardoor al klaar komt? Wat maakt dat penetratie niet meer mogelijk is als je bent klaargekomen? Wat is het niet kunnen verdragen dat je man in de buurt van de vagina komt nadat je een orgasme hebt gehad? Is penetratie ooit wel gelukt?

Kortom, om een goed antwoord op deze vraag te geven moet er onderzoek gedaan worden naar wat er nu precies aan de hand is. Het is op grond van deze beperkte informatie niet mogelijk om zorgvuldige adviezen te geven. Jullie kunnen met dit verhaal naar een seksuoloog gaan, die dan samen met jullie kijkt naar wat er precies gebeurt en wat je zou kunnen doen om gemeenschap mogelijk te maken.

Drs. Joke Ronner-Wattel

1 reactie
bloempje40
Heel herkenbaar!!
Heb het zelfde probleem voorspel is nauwelijks begonnen of ik kom klaar.
Kan dan ook echt geen aanraking waar dan ook verdragen.