Man ziet derde kindje niet zitten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wij zijn een jong gezin met twee kinderen. Heel graag zou ik nog meer kinderen willen krijgen. Mijn man staat hier heel anders in. Doordat hij de nadelen kent van een gezin met veel kinderen die niet kregen wat ze nodig hadden en doordat hij snel overprikkeld is, ziet hij een derde kindje niet zitten. Ik snap dit heel goed, maar denk ook dat een derde kindje nog verantwoord is. Onze twee kinderen zijn niet meer heel klein en kunnen steeds meer zelf. We hebben dus meer energie voor een derde kindje dan toen we de tweede kregen; die zit namelijk heel dicht op de eerste. Ik worstel hier heel erg mee, ook omdat ik het heel graag zou willen als het ons gegeven is. Wat is wijsheid?

Antwoord

Over dit onderwerp zijn veel artikelen verschenen. Ze zijn te vinden onder de tag 'Gezinsvorming'.