Groot leeftijdsverschil

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw van 22 jaar. Helaas voel ik me niet altijd zo jong, gezien alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Na een paar relaties met leeftijdsgenoten heb ik nu een relatie met iemand die 17 jaar ouder is dan ik. Voor ons voelt dit goed, maar toch vraag ik me af wat anderen hiervan vinden, misschien iemand die dit herkent en wat eventueel nadelen hieraan zijn.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Oei, deze brief krijg ik van de redactie van het Refoweb op mijn bordje. Ik herken het niet, ben geen ervaringsdeskundige! De echtparen met een groot leeftijdsverschil die ik ken hebben hun eigen verhaal, waarin niet persé hun leeftijd een rol hoeft te spelen. Toch valt er natuurlijk wel iets over te zeggen:  1. Júllie hebben een relatie die voor beiden goed voelt: daar gaat het toch om?! 2. is het voor jou, voor jullie, belangrijk wat een ander van jullie unieke relatie vindt, of speelt het leeftijdsverschil onbewust toch een (belangrijke) rol in jóúw leven?

Het enige 'nadeel' wat ik zou kunnen bedenken is de vraag of je meer een vaderfiguur zoekt dan een levenspartner. Het antwoord daarop is echter echt aan jou zelf en niet aan mij als buitenstaander!

We wachten de reacties, die ongetwijfeld zullen komen van de mensen die het weten kunnen, samen maar af...

Een hartelijke groet en alle goeds voor jullie beiden toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschilvaderfiguurverkering
5 reacties
bloempje40
Mijn vader is 16 jaar ouder dan mijn moeder. Het verschil in leeftijd ga je goed merken als er kinderen mogen komen. Er werd op het voortgezet onderwijs gedacht dat mijn vader mijn opa was.En met het ouder worden merk je goed het verschil mijn vader nu 83 en mijn moeder 67 mijn vader een oude man met afnemende krachten en een moeder die zich aan past wat soms best moeilijk is.Gelukkig houden ze veel van elkaar.
43843
@bloempje: Gelukkig houden ze veel van elkaar. Dat is doorslaggevend denk ik. Vraagstelster vraag je niet in de eerste plaats af wat 'de mensen' ervan vinden. Leg het alles de Heere voor in je (jullie) gebed. Aan zijn zegen is alles gelegen. Het huwelijks formulier zegt zo mooi dat God hierin Zijn hand heeft. Vertrouw je aan Zijn handen toe!
pts
Mijn man is 20 jaar ouder dan mij. Ik ben 27 we hebben een jong gezin en af en toe merken we het maar zoals jij voel ik me ook ouder en mijn man voelt zich juist jonger dus past het wel! Andere mensen zeggen soms wel eens wat vooral toen we gingen trouwen maar wij houden van elkaar dus zie ik er geen probleem in! Sterkte er mee. En doe wat jij wilt niet wat anderen er van zeggen.
zeeuwtje
Bedankt voor jullie reactie! Doet me goed.
Ik denk dat ik ongemerkt me toch snel aantrek wat anderen ervan vinden. En ja, leuk is anders natuurlijk als je familie niet achter je relatie staat.
Maar inderdaad, wat God vind is veel belangrijker.
hendrika
Als jullie relatie goed is ,en jullie houden van elkaar ...is leeftijd niet belangrijk, en wat anderen ervan zeggen moeten zij weten ,het gaat om JULLIE geluk en dat wens ik jullie van harte toe!!!!!