Ex-vriendin is voorbestemd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft het uitgemaakt omdat hij denkt dat zijn ex-vriendin voor hem voorbestemd is. Hij zit heel erg met zich zelf in de knoop omdat zij absoluut niet van hem houdt en niemand het gelooft. Ik ben een beetje bang dat hij het zichzelf aanpraat. Wat moet ik tegen hem zeggen?

Antwoord

Inderdaad zou hij een beetje nuchter moeten zijn. Als zij echt niets om hem geeft, dan is het daarmee uit en moet hij het van zich afzetten. Hij denkt dus dat zij voor hem bestemd is en dat hij daar op moet gaan zitten wachten. Maar als zij duidelijk aangeeft dat dat echt niet het geval is, dan is het daarmee afgelopen en uit.

Is hij een beetje beledigd dat zij het uitgemaakt heeft en "dwingt" hij haar zo als het ware om toch bij hem terug te komen? Je kunt het hem nogmaals zeggen, maar ik ben bang dat als hij ervan overtuigd is dat zij voor hem bestemd is, dat het praten tegen de bierkaai is en zal hij er na verloop van tijd vanzelf toch wel een keer achter komen. Het probleem is ook een beetje dat hij natuurlijk denkt dat wanneer jij dat zegt, jij eigenlijk bedoelt dat hij bij jou moet terugkomen. Hij denkt natuurlijk dat het puur eigen belang van jou is dat je hem die antwoorden geeft. Dat maakt het allemaal best wel gecompliceerd. Misschien is het toch wel beter dat de relatie nu uit is omdat hij kennelijk nog veel te veel met zijn gedachten bij zijn ex-vriendin zit en daar kun jij hem toch "als belanghebbende" niet echt bij helpen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering