Moeite met begrijpen van de Bijbel

Ds. H. van der Ham / 3 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 15 en heb moeite met het begrijpen van de Bijbel. Heeft u wat tips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dank je voor je mailtje. Tips zijn er wel.

1. Vraag de Heere veel om hulp! Daar heb je verreweg het meeste aan.
2. Een heel goed idee is om een Bijbel met kanttekeningen (van de GBS) te vragen voor je verjaardag. Daar kun je verbazend veel aan hebben.
3. Eén van de beste hulpmiddelen is verder een goed bijbels dagboek gebruiken; iedere dag een stukje lezen en... het stukje uit de Bijbel echt erbij lezen. Dat kan je flink helpen.
4. Over de Openbaring (het laatste Bijbelboek) is een uitleg; er is namelijk een boek dat heet: "En voort wentelen de eeuwen." Het is geschreven door dr. J. H. Bavinck. Het is een prima boek. Misschien nog wel een beetje moeilijk.

Veel sterkte ermee.

‘k Vind het niet erg zulke vragen  -als van jou-  te krijgen.

Hartelijke groeten,
Ds. H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

bijbel
3 reacties
A_nna
Bete Ds. H van der Ham,

Erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Ik zal zeker de Bijbel met kanttekeningen aanschaffen en ook de Heere vragen op hulp!

Een bijbels dagboek heb ik al en lees er uiteraard elke avond uit
(ook de Bijbel tekst die erbij hoort).
Weet u misschien nog een goede Bijbel dagboek?
(dat overeenkomt met dingen van de oud gereformeerde gemeente (in NL)??

Nogmaals Hartelijk Dank.
Groeten Anna.
dijna61
Koop de jongerenbijbel.
Deze bevat veel achtergrond informatie en korte eye-openers tussen de tekstgedeelten. En dat alles in toegankelijk nederlands.
Echt een aanrader!
shaila
Hoi Anna,

Ik heb een heel mooi dagboek wat je heel goed kan lezen en begrijpen. Het heet: Stil zijn met de Schrift. Dit dagboek is een keer uitgegeven door de jeugdbond van de Ger Gem.
isbn 9033110776
Maar bovenal vraag of de Heere je al wat je leest, wilt leren begrijpen en dat het mag leiden tot bekering.

Groeten Shaila