Woonruimte voor trouwen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben al bijna drie jaar een relatie. Nu willen we dolgraag trouwen. We willen een huisje huren, want kopen is niet aan onze portemonnee besteed. Nu vragen we ons af, hoe doen andere christelijke stellen dat? Want een huurhuisje krijg je tegenwoordig niet zo maar. Je weet nooit wanneer en welke datum je een huisje hebt. Een trouwdatum kun je van te voren bepalen. Het kan natuurlijk niet onze bedoeling zijn om na onze trouwdag nog geen eigen woonruimte te hebben!

Antwoord

Dat is een probleem waar veel stellen mee zitten. Tijdens lezingen voor de jeugd merk ik dat ook. In de ene streek is vaak nog moeilijker aan woonruimte te komen dan in de andere streek. Bovendien is het zo dat wanneer je je inschrijft er vaak een hele lange wachttijd is. Soms is er wel eens wat via de particuliere sector wat te krijgen. Ook is het niet gek om je al vroeg in je verkeringstijd je te laten inschrijven. Inderdaad is het niet leuk, dat wanneer je de trouwdatum hebt vastgesteld en gaat trouwen, je ondertussen nog steeds geen woonruimte hebt. Daarom wordt er door heel veel stellen naarstig naar woonruimte gezocht en als dat is gelukt wordt pas de trouwdatum vastgesteld.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

trouwplannen