Leeftijd verkeerd ingeschat

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 26-11-2004| 00:00

Vraag

Ik heb een groot probleem op het relatievlak. Twee weken terug heb ik een heel leuk meisje ontmoet. We hebben staan praten, het klikte goed, en aangezien ze zo volwassen op me overkwam, schatte ik haar op een jaar of 18. We hebben sindsdien nog een paar keer uren (!) gepraat en nu blijkt dat ze pas 15 is! Over een paar maanden wordt ze 16. Ik ben echter 22! Wat nu? Dat verschil is toch veel te groot? Toch vind ik haar heel leuk, dus ik weet niet meer goed wat ik nu moet doen.


Antwoord

Op zich is een verschil van zes jaar echt niet te groot. Ik kan me voorstellen dat je er toch wat in teleurgesteld was dat zij nog zo jong is, maar dat hoeft helemaal niet onoverbrugbaar te zijn. De een is op zestienjarige leeftijd nog een kind en de ander is al een jonge vrouw. Natuurlijk kun je contact met haar zoeken.

Wel zou ik je willen aanraden om het wat langzaam op te bouwen. Houd de relatie de eerste tijd meer in de vriendschapssfeer dan krijgt zij met name de gelegenheid en de tijd om daar in te groeien.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschil

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Huwelijksgesprek Ger. Gem. in Ned.

Mijn vriend en ik zitten in de Ger. Gem. in Ned. en hopen over een tijdje ons huwelijksgesprek te hebben. We horen ontzettend veel geruchten om ons heen van wat er allemaal gevraagd zou kunnen worden....
5 reacties
26-11-2018

Praktische vragen over de opvoeding

Ik weet dat dit niet echt de site er voor is, maar weet misschien iemand een site/instelling (buiten het consultatiebureau) waar je terecht kunt met praktische vragen over de opvoeding vanaf de baby/p...
Geen reacties
26-11-2008

PKN en volwassendoop

Is het mogelijk om lid te worden van de PKN (Gereformeerde Bond) als je je kind niet wil laten dopen omdat je gelooft dat de volwassendoop juist is en niet de kinderdoop?
Geen reacties
26-11-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag