Jongens geprikkeld bij het kijken naar meisjes

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een vraag die heel diep ingrijpt in mijn leven! Waarom kunnen jongens geprikkeld worden bij het kijken naar (lichaamsdelen van) een meisje? Zelfs als ze een eigen vriendin of een eigen vrouw hebben?! Dat is toch walgelijk!

Antwoord

Dat is nu eenmaal zo. Een man raakt seksueel geprikkeld door wat hij ziet en door zijn (seksuele) fantasie. Bij een vrouw ligt dat heel anders. Een vrouw raakt vooral geprikkeld door wat zij voelt. Daar zit een groot verschil in tussen man en vrouw. Dat is op zich niet walgelijk. Het is nu eenmaal zo gemaakt dat een man via zijn ogen seksueel geprikkeld raakt. Dat is dan ook niet verkeerd. Wel heeft hij de grote verantwoordelijkheid om daar zorgvuldig mee om te gaan. Dat je je niet laat prikkelen door andere vrouwen. Je hebt immers ook je verstand gekregen om dit alles op een goed manier te sturen. Je bent geen dier die zijn instincten alleen maar achteraan gaat. En het is juist goed als een man door zijn eigen vriendin of vrouw geprikkeld raakt, als het maar is ingebed in de liefde en er niet alleen sprake is van lustbevrediging.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

prikkels