Teveel tv op de pc

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een dringende vraag. Ik kijk veel tv terug op de computer en voor mij werkt het verslavend. Het staat mijn tijd met de Heere ernstig in de weg. Ik zou het liefst willen dat ik niet meer op de sites kan komen, want uit mezelf ben ik veel te zwak. Ik probeer al maanden mijn tijd nuttiger te besteden 's middags als de kinderen slapen en ik vanwege mijn gezondheid rust moet houden. We kunnen Kliksafe nemen, maar dan kan mijn man ook niks meer terugzien (en hij kan er wel goed mee omgaan) en kunnen we samen ook nooit meer af en toe een leuk programma 's avonds terugkijken, iets wat we beiden niet verkeerd vinden, zelfs weleens leerzaam. Daarom vroegen wij ons af of het mogelijk is dat we op die sites een code zetten die alleen mijn man weet. Het zou voor mij een grote rust zijn. Wij hebben er alleen niet zoveel verstand van en hebben geen idee of zoiets bestaat en hoe en waar we dat kunnen regelen? Deze vraag is misschien wat technisch van aard, maar toch hoop ik echt dat jullie ons kunnen en willen helpen!

Antwoord

Ik denk dat het product Kliktime van Kliksafe hier uitkomst kan bieden. Met dit programma is het mogelijk om gebruikers aan te maken welke bijvoorbeeld overdag beperkt worden tot 1 uur internetten.

Met vriendelijke groet,
Christiaan Bos
STH Automatisering BV