Twijfels over verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Beste Marijke Rots. Ik heb nu drie maanden verkering met een lieve jongen, maar ik twijfel eraan of ik genoeg om hem geef! Door de week bellen we bijna elke avond en dan is het erg fijn en twijfel ik ook niet. Maar in het weekend, als we elkaar zien, dan twijfel ik. Dan vind ik hem minder leuk. Het lijkt ook of hij dan anders is dan door de week, dan is hij wat onzeker en negatief. Ik vind het dan ook niet fijn om met hem te zoenen. Heel in het begin was het niet zo, maar de laatste tijd wel. Ik kan geen oorzaak bedenken waarom het zo is geworden. Ben ik niet meer verliefd op hem? Geef ik toch niet genoeg om hem? Voor de rest is alles goed tussen ons. Wij kunnen goed praten, vertrouwen elkaar, voelen ons veilig en hebben hetzelfde geloof. Ik heb al voorzichtig gepraat over mijn twijfels, maar we komen er niet uit. Wat vindt u ervan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een specifieke vraag aan mij… vanwaar die eer? Wat moet ik vinden van jouw vragen? Het is aan jou zélf om te bepalen of je genoeg om deze jongen geeft om je leven met hem te willen gaan delen.

Je schrijft, dat je hem ongeveer iedere dag spreekt. Neem eens een beetje afstand van elkaar om te ontdekken of je écht wel verliefd bent! Ga serieus op zoek naar de oorzaak van je twijfels. Zoals ik al vaker heb geschreven: maak lijstjes! Eén met goede en fijne dingen en één met dat waar je moeite mee hebt. Probeer daar ook je gevoelens bij te benoemen (blij, geluksgevoel, verdriet, teleurstelling, boosheid, enzovoort). Beschrijf voor jezelf eveneens wat je in het algemeen van een relatie verwacht en wat specifiek deze verkering met je doet.

Een leuke vraag die weleens wil helpen om duidelijkheid te verkrijgen is: "wil je met deze jongen oud worden?"

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering
3 reacties
nienke95
ik heb daar ook problemen mee in mij relatie
groetjes nienke
Lisanne
Hoi meiden,

Weet je dat ik ook zo was? Ieder weekend dat ik mijn vriend zag focuste ik me ontzettend op hoe ik op hem reageerde. Voelde ik me verliefd, dan was ik opgelucht. Voelde ik me niet zo verliefd was ik direct in paniek. Dat is vreselijk! Ook voor mijn vriend was dat heel naar, omdat hij het gevoel had nergens op te kunnen bouwen. Onze relatie hing zo een poosje aan een zijden draadje.

Weet je dat je niet de enige bent? Ik ken zoveel meiden die hiermee worstelen. Het ene moment weet je het zeker, het andere moment twijfel je. Bij mij was het eigenlijk altijd loos alarm. Want hoe druk ik me ook maakte, daarna kwam er weer altijd een moment dat ik dankbaar was dat God ons bij elkaar had gebracht. Dan wist ik het zeker en dacht ik: mens, wat heb je toch moeilijk zitten doen.
Wij vrouwen willen voortdurend bevestiging hebben, ook van zijn kant. Dat is ook nodig, maar tegelijk moeten we ons niet zo laten leiden door onze vaak verradelijke gevoelens.

Vertrouw op God! Dat is wat ik je mee wil geven! Als Hij je leven leidt en jij in overgave aan Hem leeft, zorgt Hij ook voor je en zal het helemaal goedkomen.

Veel zegen!
kneusi
zeer verstandig antw. van mevr. rots.doe daar wat mee