Vraag m.b.t tot het geloof

Ds. C.J. Barth / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag m.b.t tot het geloof. Stel je voor, er is een jong moslimmeisje van 12 jaar. Op een kwade dag wordt zij verkracht en vermoord door een priester. Het christendom leert ons dat de priester die in Jezus gelooft als Verlosser toch naar de hemel gaat en de jonge moslima niet. Of hoe moet ik dit zien?

Antwoord

Een priester die dergelijke dingen doet laat zien dat hij volstrekt niet gelooft in Jezus. Wie in Jezus gelooft, wil ook leven als Jezus. In de Heere geloven betekent ook Hem navolgen. Geloof dat niet samengaat met goede werken is een dood geloof (Jakobus 2:17). En wie tegen beter weten zich niet bekeert, zal des te zwaarder oordeel van God ontvangen (Mattheus 11:20-24).

Hartelijke groeten,
Ds. C. J. Barth

2 reacties
G_L
Nou, ik vind de geschiedenis van David, Bathseba en Uria wel veel op deze vraag lijken... David had ook moord en overspel op zijn geweten. En toch ontving hij genade van God. Enige nuance in het antwoord zou in mijn ogen goed zijn.
Ria123
David kwam wel tot berouw over zijn zonden.