Jongen nog steeds in mijn hoofd

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele tijd geleden een jongeman ontmoet en gesproken. Toen had hij nog een relatie. Sinds het moment dat ik hem gesproken heb, was ik helemaal weg van hem. We hadden echt een klik, dezelfde interesses en konden goed over het geloof praten. Maar ik wist dat hij een relatie had en daarom deed ik hier verder niks mee. Later hoorde ik dat hij geen relatie meer had en was hij weer helemaal in mijn hoofd. Uiteindelijk ben ik in contact gekomen met hem, maar hieruit bleek onder andere dat hij nog niet toe was aan een nieuwe relatie. Daarna heb ik niks meer van hem gehoord. Wel hoorde ik later via via dat hij aan het daten is geweest...

Nu, al een hele tijd later, zit deze jongeman nog steeds in mijn hoofd. Nog steeds hoop en bid ik dat hij contact met mij op gaat nemen. Ik krijg hem niet uit m’n hoofd, sterker nog: het gevoel voor hem versterkt alleen maar. Ik bid dagelijks of hij contact met mij op gaat nemen. Het is lastig, omdat ik geen idee hoe het gaat lopen. Sinds die tijd dat ik hem heb ontmoet, vergelijk ik alle mannen met hem en niemand kan aan hem tippen, met als gevolg dat ik niet opensta voor een andere man. Het klinkt misschien dom, maar ik wil deze man.

Ik heb een vriendin, die kende ook een jongen die ze leuk vond. Ze wist dat dit haar man zou worden. Ze heeft voor hem gebeden dat hij contact met haar opnam en dat is gebeurd. Inmiddels zijn ze getrouwd. Hoe moet ik hier mee omgaan? Loslaten lukt niet. Tegelijk lijkt het allemaal onmogelijk dat ik hem ooit als man zal krijgen. Ik bid voor Gods leiding en weg, het vertrouwen is soms zo ver weg omdat het zo lang duurt (het speelt inmiddels al 1,5 jaar).

Antwoord

Beste vraagsteller,

Tja, wat moet ik van uw verhaal zeggen... u bidt om Gods leiding in uw leven. Dat lijkt me heel waardevol! Nu nog leren vertrouwen dat God ook daadwerkelijk Zíjn weg met u gaat. Zíjn weg, ja. En dat kan best heel anders zijn dan u zich dat voorstelt! Dat is één reden om u niet zo te blijven focussen op genoemde man. Een andere reden is het ‘vergelijken’ dat u doet. Op díé manier wordt hij in uw fantasie steeds mooier, beter, liever en zou de werkelijkheid wel eens hard tegen kunnen vallen, mocht de man-in-kwestie alsnog toch een relatie met u willen aan gaan.

Kijk om u heen en zie al die andere leuke potentiële echtgenoten in uw omgeving... dat maakt u tegelijk óók een leukere vriendin voor haar, die haar echtgenoot reeds heeft gevonden!

Ik wens u alle goeds toe met op Zijn tijd een lieve echtgenoot die bij u past,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid