Oproepje

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Zijn er ook vrouwen/moeders die zelf naar de Gereformeerde Gemeente gaan en vriendschap willen sluiten met een niet-reformatorische vrouw/moeder en dit niet veroordelen? Zelf ben ik niet-reformatorisch en mijn man en kinderen ook niet. Mijn man kijkt graag naar Ajax en de tv. Wij zijn niet kerkelijk actief opgevoed maar erg vrij. Ik voel ik me het meest verbonden met de normen en waarden die ook in reformatorische kringen belangrijk zijn. Heb daar bewondering voor en zou daar zo graag bij willen horen. Ik zou heel graag bevriend willen raken met vrouwen die wel volop in het leven van een Gereformeerde Gemeente staan en niet huiverig zijn om mee getrokken te worden naar een seculiere kant want dat is niet mijn bedoeling. Ik heb juist zo'n behoefte aan een reformatorische kring want dat lijkt mij nou een oase in de seculiere omgeving waar ik in verkeer. Als zou hebben kunnen kiezen, zou ik het liefste in een reformatorische kring zijn opgegroeid. Ernstig omgaan met vragen als het avondmaal, zonde, genade, terwijl dit in mijn omgeving niet speelde. 'Alle geloven hebben uiteindelijk dezelfde God' en 'geloof in jezelf' was en is de norm in ons ouderlijk gezin. Als meisje heb ik tegen alle wenselijke sociale contexten in geweigerd om seks te hebben met vriendjes dus was ik een tutje of moest wel lesbisch zijn volgens mijn omgeving. (bericht ingekort door de redactie)

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Reacties kunnen hieronder achtergelaten worden:

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

8 reacties
Pol
Hoi, Wat leuk dat je contact zoekt. je mag me via het forum altijd een pb-tje sturen hoor!!!
vrouw78
Beste..
Een reformatorische kring lijkt je een oase. Sinds ik wederom geboren ben kreeg ik juist zo'n moeite met de reformatorische kring waarin in verkeer. Er zal wel verschil zitten in de ene reformatorische kring en de andere. Ben je op zoek naar een werkelijke oase? Die is te vinden bij de Heere. Ik hoop dat je die zult vinden. Dat gun ik je van harte.
zeeuwtje
Nou bij ons ben je van harte welkom hoor om hier over te bomen :-) Wij zijn beiden in de reformatorische gezindte opgegroeid, maar kijken ook tv enz. Laat gerust wat van je horen!
Catherine
Hoi, het lijkt me leuk om met elkaar te gaan mailen hierover. Je mag mijn mailadres opvragen.
Justin
Hoi, je vraag boeit me. Goed om contact te maken. Mail maar naar de readactie voor mijn mailadres. Hartelijke groet, een jonge moeder
AHHK76
Ik ben wel een vrouw/moeder, maar niet van de Ger.Gem. maar sta wel open voor serieus mailcontact.
Groetjes van ahhk76@gmail.com
Miek29
Hoi ;-)
Ik ben een vrouw uit de Ger.Gem, alleen nog wel alleenstaand....als je dat geen bezwaar vindt, vraag dan rustig mijn mailadres op bij de redactie. Lijkt me gezellig...
Alleen....denk niet al te rooskleurig over de Reformatorische kring, ook daar zijn fouten en gebreken. Schilder het niet te mooi af. Kijk niet naar de mensen is wat ik je in ieder geval wil meegeven!
Ben benieuwd of ik wat van je hoor!
Leuk om hier met je over te mailen, Ik sta er open voor! Je mag ook mijn mailadres opvragen Ik kijk uit naar je reactie.