Gewaarschuwd voor vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik vind het moeilijk om deze vraag te stellen, maar loop er al zo'n jaar mee rond. Ik heb sinds anderhalf jaar een hele lieve vriend. Hij is vijf jaar ouder (25) dan ik. Een week nadat wij verkering kregen, werd ik gebeld door een vriendin van zijn ex. Zij wilde mij graag even laten weten of ik wel wist waar ik aan begon, want mijn vriend zou een erg dominante jongen zijn, ook op seksueel gebied. Hier ben ik erg van geschrokken, omdat hij mij verteld heeft dat hij nog nooit gemeenschap heeft gehad. Een half jaar later gebeurde het weer, nu sprak een ander meisje mij aan en vertelde mij dat mijn vriend een nogal wilde jongen is geweest en dat hij een erge player is/was. Het is nog een derde keer gebeurd dat ik er op aangesproken ben en toen zat ik er echt bijna doorheen. Iedere keer als ik weer door een meisje aangesproken werd, sprak ik er weer over met mijn vriend en hij verzekerde mij dat het niet waar was. Ik word nu continu heen en weer geslingerd; aan de ene kant vertrouw ik mijn vriend en ik houd ook heel veel van hem en aan de andere kant ben ik bang dat het toch echt waar is wat deze meiden mij zeggen. Kan dit ook door jaloezie komen? Ik ben gewoon bang dat het misschien wel waar is, terwijl ik altijd gezegd heb rein het huwelijk in te willen gaan. Maar dat zal dan niet meer gaan, want ik behoor hem dan gewoon niet toe, terwijl wij het zo fijn hebben samen! Ik hoop dat u mij kunt helpen. Bedankt alvast.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dit is een lastige… jij vertrouwt je vriend, maar dat vertrouwen wordt aan het wankelen gebracht door andere meisjes die dingen beweren over jouw vriend. Tja, dat kan voortkomen uit jaloezie van die meiden… is hij zo populair, mooi, aardig, interessant of weet ik hoe bijzonder? Het kan ook zijn, dat zij jou uit bezorgdheid willen waarschuwen. Je zult zelf uit moeten vinden aan wiens woorden je het meeste waarde hecht: aan die van je vriend of aan die van de verschillende meisjes.

Ik weet niet wat je allemaal met hem bespreken kunt, maar je mag hem zeker duidelijk maken dat je heen en weer geslingerd wordt door gevoelens van twijfel en óók dat jij het belangrijk vindt om rein het huwelijk in te gaan.

Voor jezelf moet je dan weer de afweging maken: stel dat... (jouw mooie woorden): je hem niet toebehoort… wil je dan überhaupt nog met hem verder? Bedenk in dat geval dat het altijd beter is om óm te keren van een verkeerde weg, dan dóór te lopen omdat het op dit moment zo "fijn" lijkt te zijn!

Hoe dan ook, van dat heen en weer geslingerd worden moet je áf, want dat is fnuikend en maakt je echt niet gelukkig. Nu niet en nooit niet!

Ik wens je sterkte en vooral Gods zegen toe, een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering
5 reacties
Catherine
Staan genoemde meisjes met elkaar in contact ? Zo ja, dan is het dubieuze informatie, zo nee, zou ik toch nog even achter mijn oren krabben en idd met je vriend een stevig gesprek aanknopen.
Mien
Wat een lastige situatie! Het is niet helemaal duidelijk hoever je vriend gegaan is op sexueel gebied. (dat hoef ik ook niet te weten hoor ;-) Maar al was het (te) ver, dan is er nog wel vergeving mogelijk! Maar dan moet het wel beleden worden denk ik. Zowel naar God toe als naar jou. Als je vriend het blijft ontkennen, dan moet je dat wel geloven denk ik. Een basis van vertrouwen is wel nodig voor een huwelijk! En je merkt zelf na anderhalf jaar toch ook wel hoe hij is in de omgang? Ik kan me niet voorstellen dat een vurig type opeens een bedeesde jongen wordt. Sterkte ermee!
Jipje
Wow.. dit vind ik echt speciaal om te lezen want heb exact zoiets meegemaakt, wij zijn ook van dezelfde leeftijd. Maar onthoud goed.. Dit is ook voor jou vriend niet iets om over te liegen, ik geloof daar eerlijk gezegd ook niet in, als jij hem nu niet kunt vertrouwen zul je dat nooit kunnen!!! weet... dat jaloezie heeeeeeel veel kan veroorzaken, mijn vriend en ik gaan nu verloven en ik heb ook echt het vertrouwen dat alles wat over hem gezegd is voornamelijk uit jaloezie voortkomt. Je kunt het ook merken in het contact vanaf het begin, was hij al snel "grijperig"?? zo niet, geloof dan dat hij zo ook ECHT is en dat hij ook ECHT voor jou zal gaan
sis
Je kent je vriend nu anderhalf jaar. Dan kan je ondertussen toch wel merken of die meiden gelijk hebben? Kijk of je in hem herkent wat zij zeiden.
43843
Zo is het sis. Ze kent haar vriend nu anderhalf jaar en kan dus nu best zelf oordelen of die meiden gelijk hebben of niet.
Vraagstelster: Volgens mij zijn die meiden jaloers, laat ze kletsen en gun je vriend het vertrouwen waar hij volgens mij recht op heeft.