Trillend oog

drs. J. de Jongh-van Hoof / 3 reacties

Vraag

Mijn linkeroog gaat steeds trillen. Dat is al zo'n drie jaar het geval, maar het wordt steeds hinderlijker. Vooral tijdens het lezen kan ik niet onderscheiden wat er staat. Ook 's nachts voel ik het. Wat kan het zijn?

Antwoord

Het klinkt alsof het een tic is. Hiermee kan je gerust langs je eigen huisarts om na te gaan of het inderdaad zo is.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch
3 reacties
pannenkoek
Ik heb het ook wel eens gehad.
Bij de opticien nagevraagd en die zei dat het van vermoeidheid kwam.
Het is idd storend, maar het is niet zo dat ik niet meer kan lezen. Ik knijp meestal ff een paar keer mijn ogen stijf dicht.
Het is dd trillen, wat veroorzaakt lijkt door een spiertje.

Een tic zoals in het antw. wordt gegeven lijkt mij niet. De tic van onze zoon zie die met zijn ogen knippert is echt wel anders als het trillen van mijn oog.
pannenkoek
niet in strijd is met het antwoord van de deskundige.

Dat is mijn antw. misschien wel, maar ik ervaar de vraag van deze persoon zelf ook.
wjnobbe
mijn moeder heeft daar ook last van gehad. bij haar waren het de spanningen van een eigen garage bedrijf en een druk gezin.

zij heeft toen een aantal keren haar nek en schouders laten masseren bij een fysio therapeut. het is toen overgegaan.

waarschijnlijk toch een verkramping van spieren.

zij noemde het een "bibberoog" .bij haar bibberde het bovenste ooglid.

sterkte ermee, groetjes elma