Aangehaald door andere jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering met een hele lieve jongen, ik hou oprecht van hem, maar ik word ook steeds aangehaald door andere jongens. Ik wil dat  eigenlijk helemaal niet, maar toch is het al twee keer gebeurd dat ze me gezoend hebben en dan voel ik me zo gemeen en probeer ik het te vergeten. Ik kan het niet tegen m’n lieve vriend zeggen, maar soms weet ik niet wat ik moet doen. Hoe hou ik ze allemaal bij me vandaan? Ik vind het echt zo erg, terwijl het met onze verkering heel goed gaat.

Antwoord

Ik denk dat je heel duidelijk en helder moet zijn. Je hebt nu verkering met een lieve vriend en dan kun je je echt niet meer door andere jongens laten aanhalen. Ik denk dat wanneer je vriend er achter komt, hij behoorlijk teleurgesteld zal zijn. Je hebt daar dus zelf een verantwoordelijkheid in door echt duidelijk te laten merken dat je nu bij je vriend hoort.

Eerlijk gezegd vraag ik me toch af hoe je kunt schrijven "dat ze je gezoend hebben", daar ben je toch zelf bij, dat overkomt je toch niet zomaar? Houd je dan zelf wel voldoende afstand? Ik ben echt bang dat je zo je huidige verkering ermee verspeelt. Als je voor je vriend kiest, moet je ook duidelijk aan je omgeving laat merken dat je voor hem gaat en dat daar geen andere jongens tussen mogen komen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringzoenen