Vragen aan bepaalde panelleden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Beste Refoweb. Er worden veel vragen aan bepaalde personen gesteld, zoals aan ds. Vreugdenhil, ds. Simons, enz. Ik vraag me af in hoeverre het goed is om aan Refoweb te vragen of een bepaald persoon de vraag mag beantwoorden als er verder geen relatie is tussen de vraag en de persoon. Soms worden hele algemene vragen aan bovengenoemde personen gesteld. Zo krijgen ze het alleen maar drukker. Ieder panellid heeft toch zijn kwaliteiten? Wat is de reden dat jullie die mogelijkheid openlaten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Antwoord: Beste vraagsteller,

Je snijdt een lastig probleem aan. In principe hebben we er geen probleem mee als vragen worden gericht aan een bepaald panellid. Indien er geen andere vragen voor die persoon liggen, dan kan dat ook. Je noemt met name ds. Vreugdenhil en ds. Simons. Voor in ieder geval ds. Vreugdenhil geldt dat we hem geen algemene vragen meer kunnen toesturen. Er liggen namelijk nog diverse vragen voor hem te wachten die gaan over een onderwerp dat hij heeft behandeld of een preek die hij heeft gehouden.

Als een vraag al eens is beantwoord door een predikant, dan laten we dat in principe niet nog eens dunnetjes over doen door een ander, op verzoek van een vraagsteller. Een uitzondering maken we voor kerkelijke dogmatiek of kerkscheuringen, omdat deze materie cq visie per kerkgenootschap vaak verschilt. Maar gelukkig kunnen we ook hierin regelmatig verwijzen naar eerder gegeven antwoorden.

Uiteindelijk bepaalt de redactie naar welk panellid de vraag gaat. Indien mogelijk proberen we aan het verzoek van de vraagstellers te voldoen, maar om praktische redenen wijken we daar regelmatig van af.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

Tags in dit artikel:

refoweb
2 reacties
pipo
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom mensen hier vragen stellen over een bepaalde preek van een bepaalde dominee.
M.i is refoweb daar niet voor, maar kunnen die vragen beter rechtsteeks aan die persoon gesteld worden
sis
Soms kan je niet in contact komen met desbetreffende persoon... doordat je bv. geen e-mailadres van de dominee hebt.