Kanttekeningen zonder Bijbel

Gereformeerde Bijbelstichting / 1 reactie

Vraag

Een vraag aan de GBS (aangezien ik geen website van hen kan vinden): Ik heb diverse Bijbels (SV) thuis en vind het daarom overbodig om nog een Bijbel aan te schaffen omdat ik zonodig de kanttekeningen wil bezitten. Geeft u wellicht ook losse boekjes uit met enkel en alleen kanttekeningen of bent u dit van plan te gaan doen in de toekomst? Ik hoop het, bedankt.

Antwoord

Alle kanttekeningen apart uitgeven is wel mogelijk, maar een uitgave ervan kost al snel enkele tientallen euro’s. Terwijl de goedkoopste editie Bijbel met kanttekeningen (KTBS) bij de GBS al verkrijgbaar is voor 35 euro. Tevens is er reeds een uitgave met alleen kanttekeningen beschikbaar, verzorgd door dr. C. A. Tukker, op vele plaatsen voorzien van een toelichting. Verkrijgbaar in de boekhandel.

Jaap de Koning,
medewerker GBS

Lees meer artikelen over:

bijbelvertalingen
1 reactie
Unionist
Wellicht vind je het handig om de kanttekeningen via internet te raadplegen. Dat kan via http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen.html