Steken in buik

dr. Nomen Nescio / Geen reacties

Vraag

Sinds enkele dagen heb ik (vrouw) zo nu en dan last van steken in mijn buik. De plek van de steken is rechts, ongeveer ter hoogte van de navel. Wat zouden deze steken kunnen betekenen? Een paar dagen voordat de steken begonnen, was ik ziek (maagkrampen, koorts en diarree), maar ik denk niet dat dat er verband mee houdt.

Antwoord

Beste vragensteller,

Met een dergelijk probleem zou ik toch meer moeten weten van de buikpijn alvorens ik een diagnose zou kunnen stellen. Wanneer de pijn optreedt, hoe lang de pijn aanhoudt, hoe het gaat met de ontlasting, etc. Verder zou ik uw buik moeten onderzoeken. De mogelijke diagnoses bij buikpijn zijn namelijk fors.

Het zou kunnen dat de pijn samenhangt met het feit dat u een buikgriep hebt doorgemaakt, maar dat kan ik zo niet zeggen. Wanneer u klachten blijft houden of wanneer ze erger worden moet u contact opnemen met uw huisarts.

Lees meer artikelen over:

medisch