Littekens op mijn lichaam

drs. A. Meijer / 3 reacties

Vraag

Ik heb veel (kleine) littekens op mijn lichaam. Hoe kan ik deze het beste behandelen, zodat ze weer pigment gaan vormen? Ik gebruik al littekenzalf, helaas helpt dit nauwelijks.

Antwoord

Beste vragensteller,

Bij mijn weten zijn hier geen goede middelen voor. Na verloop van tijd wordt een litteken vanzelf minder opvallend (maar dat zul je ongetwijfeld weten).

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

medisch
3 reacties
Catherine
Zelf heb ik een litteken behandeld met vit E. Capsule voorzichtig doorprikken en de inhoud inwrijven op het litteken. Wel een poos volhouden, maar het werkt.
Cloudsadmirer
Vit E creme werkt ook, het duurt idd allemaal wat langer maar beter dan niks.
J_C88
Ikzelf gebruik slakkenslijm tegen littekentjes. Klinkt misschien niet zo lekker, maar het is echt niet vies en het werk perfect! Helaas wel prijzig (57 euro voor een potje van 50 ml bij De Tuinen) maar ik kan het iedereen aanraden!