Para-influenza

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik heb een vraag aan een arts. Ik ben in januari ziek geweest. Volgens de huisarts had ik para-influenza. Ik ben vier weken thuis geweest, bewoog daardoor weinig en heb sinds die tijd pijn in mijn bovenrug. Die pijn straalt uit naar voren, het lijkt spierpijn. Mijn fysiotherapeut zei dat er sprake was van blokkade t4-t7. Ik ben vier keer gekraakt, maar nu wordt de spierpijn steeds erger. Het straalt uit naar alle zijden en mijn borst. Sommige spieren kan ik niet eens aanraken, zo pijnlijk is het, met name de onderkant van mijn schouderbladen. Mijn rug schijnt volgens de fysiotherapeut nogal stijf te zijn, maar hoe ontstaat die spierpijn? Zwemmen geeft geen verlichting. Heeft een scan zin? Heel graag spoedig antwoord!

Antwoord

Op deze afstand kan ik niet beoordelen wat er precies aan de hand is. Vast- of scheefzittende wervels kunnen klachten van de spieren geven. Maar of er een relatie met de griep is? Ik kan niet beoordelen of een scan zinvol is. Wellicht kun je ook aan bloedonderzoek denken. Al met al reden om met de eigen huisarts een en ander nog eens te bespreken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch
1 reactie
Cloudsadmirer
Chiropractor bezoeken?