Okselpijn

drs. J. de Jongh-van Hoof / 5 reacties

Vraag

Mijn man heeft al ruim een jaar regelmatig pijn in zijn oksels. Wat kan dit zijn? Kan dit kanker zijn?

Antwoord

Deze vraag geeft te weinig informatie om een goed antwoord te geven. Wat ik nog meer zou willen weten: is de pijn oppervlakkig of diep? Wat voor soort pijn heeft hij? Wanneer heeft hij pijn? Zijn er zaken die de pijn verergeren of verminderen? Heeft hij ook ’s nachts pijn? Is er ook iets te zien in de oksels?

Mijn gedachten gaan overigens bij pijnklachten niet meteen uit naar kanker.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

okselpijn
5 reacties
machiels
Heeft de vragensteller geen huisarts? Zulke klachten kunnen toch onmogelijk schriftelijk worden behandeld?
Daniel
@machiels

Net zoals je geen schriftelijke cursus boksen kunt doen.
bootje
Begrijp zo'n vraag eigenlijk niet. Wat ik me afvraag zijn zulke mannen niet " zelfstandig" genoeg om zelf even langs de huisarts te gaan?
Annet76
De strekking van deze vraag begrijp ik ook niet helemaal, maar vergis je niet: soms hebben vragen een onderliggende gedachte waar we eigenlijk helemaal geen oordeel over kunnen vellen!
javisje
de angst om kanker te hebben kan groot zijn (als je er al een jaar mee rondloopt?!), maar ik hoop dat het antwoord van de mevr. de Jongh enigszins geruststelt. Probeer (samen) je angst te overwinnen en ga even langs je huisarts. Sterkte