Hart kloppen in buik

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Soms voel ik mijn hart kloppen in mijn buik. Kan dit? Ik leg mijn hand soms op mijn buik en als ik er op druk, voel ik heel duidelijk mijn hartslag. Is dit wel normaal?

Antwoord

Laat ik beginnen met aan te geven dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wat je voelt is de grote lichaamsslagader die aan de achterzijde door de buik loopt. Die is bij iedereen (uitgezonderd veel te zware mensen) voelbaar.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch