WK-pool

dr. G. W. Marchal / 45 reacties

Vraag

Bij ons op het werk wordt een zg. WK-pool gehouden. Door de uitslag van de wedstrijden te voorspellen kan geld verdiend worden; de helft van de inleg is voor een goed doel, de andere helft voor de winnaar. Persoonlijk weet ik niet goed of ik hier als christen aan mee kan doen. Is dit niet hetzelfde als gokken? Is het dan verkeerd? Of is het een onschuldig iets? Alvast bedankt voor uw reactie.

Antwoord

Wat de vraag betreft: ik ben niet intensief betrokken bij het gebeuren in Zuid-Afrika. Wat het eventuele meedoen aan een voorspelling van de uitslag van de wedstrijden betreft, denk ik eerder aan een spel dan aan gokken in negatieve zin. Het is overigens een spel dat mensen heel intensief bezighoudt. Soms denk ik: te gek voor woorden. Doe niet mee met die gekte, maar meng je erin als je dat wilt, op een wijze die niet verslavend werkt.

Ds. G. W. Marchal

45 reacties
1a2b3c
Sorry, ik bedoel jou niet hoor Rinske met dat 'als we het maar willen zien'
Dat was meer algemeen bedoelt.
Cloudsadmirer
1a2b3c, dat begreep ik ;)

Bakvis, wie meet hier met 2 maten? Jij zegt zomaar dat ik doorsla. En nee, dat vind ik zelf van niet. En waar heb ik zo stellig gezegt dat je niet kan geloven én WK kijken?
Ik kan in ieder geval niet snappen dat het WK goedgepraat word. Ontspanning zit'm niet in het kijken naar het WK, nog ongezond ook met een shipje en een biertje zitten buizen.
bakvis
daarom doe ik het met een glas water en n stuk komkommer =)
zie verder 't forum over voetbalgekte!
haharry
Ik ben blij met uw reactie,dat u niet zwicht voor Manon ,al is het heel moeilijk in deze tijd om standvastig te blijven.De verleidingen zullen sterker worden ,maar vergeet niet dat U het licht bent in het duister.Dat licht heeft de wereld hard nodig want de duistere krachten zijn op dit moment groot(hebzucht)Er gaat niets boven de liefde Gods ,wees standvastig /God geeft u kracht.Afz.een koppige gelovige,maar standvastig in alle tijden.
Catherine
Zwicht voor Manon ????