Veel te zondig

Ds. W. Pieters / 6 reacties

Vraag

Aan ds. Pieters. Er is in mijn leven veel veranderd. Iemand stelde mij de vraag: Waar geloof je eigelijk in? Ik ben daarna gaan zoeken en lezen in de Bijbel en andere boeken. Ik mocht heel veel mooie momenten ervaren. Voor het oog leef ik nu heel netjes: twee keer per zondag naar de kerk, keurig in pak, altijd netjes gekleed en ik kijk geen televisie. Ik geloof dat alles wat in de Bijbel staat Gods waarheid is. Maar er komt altijd zoveel twijfel in mij op. Het is toch niet voor jou, denk ik dan. Soms ben ik dagenlang zeer angstig voor de hel en de eeuwigheid. Ik voel mij soms veel te zondig. Kan het voor mij nog wel?

Antwoord

Paulus geeft antwoord in het schriftgedeelte dat ik zondagavond heb gelezen (Romeinen 10) in de kerkdienst die ging over Dordtse Leerregels II,6: “Dat velen die door het evangelie geroepen zijn, zich niet bekeren en niet in Christus geloven, maar in ongeloof vergaan, dat geschiedt niet door gebrek of ongenoegzaamheid van de offerande van Christus, aan het kruis geofferd, maar door hun eigen schuld.”

Ik bedoel nu de verzen 11,13-17: "De Schrift zegt: een ieder die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden. Want een ieder die de Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods."

Roep Hem nú dan aan, in vol vertrouwen dat Hij niet anders is dan Hij Zich in Zijn heilig en dierbaar Woord heeft geopenbaard, namelijk de God Die volkomen te vertrouwen is. Hij zal jou niet teleurstellen. NIET omdat je zo netjes leeft -want dat is volstrekt ongenoegzaam- en de schijnheiligheid die jouw geweten wel weet, maakt je in je vroomheid des te meer verdoemelijk en walgelijk voor de Heilige! Maar toch zal Hij je niet teleurstellen, omdat Hij zo GOED is!

Ds. W. Pieters

Lees meer artikelen over:

geloofszekerheid
6 reacties
Antoinette
Beste vragensteller:
natuurlijk kan het nog voor jou, die gedachten in je hoofd, waar zouden ze vandaan komen?
Heb je jezelf dat al weleens afgevraagd?

Als je behoefte hebt, kun je contact opnemen om erover door te praten.
Het is belangrijk dat Gods waarheid ook de "waarheid" in je hoofd wordt, de waarheid van je geest wordt.
De leugen eruit als ware en de waarheid erin!

Email: toontjevos@hotmail.com
dijna61
Graag wil ik je dit lied doorgeven:

Jezus, niet mijn eigen kracht
niet het werk door mij volbracht
niet het offer, dat ik breng,
niet de tranen die ik pleng,
schoon ik ganse nachten ween,
kunnen redden, Gij alleen.

Geloven is volledige overgave, je leven uit handen geven!
Niet meer op jezelf zien, maar op Jezus zien.
Hij alléén kan je redding. vergeving en eeuwig leven geven.
Ga naar Hem en je zult een ander leven krijgen, Hij zal je bevrijden.
EVA
Zelfs voor de moordenaar aan het kruis was er vergeving!

Maar christen zijn doe je niet met de buitenkant! God ziet het hart aan, God wil een relatie met je, en geen mooie buitenkant, dat zegt de Heere Jezus ook he in de bijbel tegen de Farizeërs wit gepleisterde graven....buitenkant mooi maar binnen is de dood, is het verkeerd.

Ga vandaag nog op je knieën en zie op HEM en Zijn volbrachte werk op Golgotha voor jouw, ja ook voor jouw!!

sluit me aan bij de vorige reactie"s
vandijk
amen
43843
De Heere Jezus is gekomen om te zoeken en zalig te maken wat verloren is.
Hij zoekt je, als je twee keer per zondag, keurig netjes in je pak met stropdas en al aan, in de kerk zit. Hij weet wie er in dat keurig pak zit. Wie je bent, Hij kijkt overal dwars doorheen! Weet wat jij nodig hebt. Is ook bij machte het te geven.
En Hij zegt: 'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.
Leg je zo aan Zijn voeten en gij zult zalig worden.
Alphonsus
Hij (Jezus) is voor de goddelozen gekomen om die te redden. Pas je in dat beeld, dan is er alle hoop. Zijn eer wordt mede gevonden in de redding van diegenen die het meest veraf zijn.
Wanneer jij dan gered wordt heb je de eeuwigheid nodig om Hem te prijzen voor Zijn wonderlijk werk in en aan jou. Met andere woorden prijs God nu al voor Zijn ontferming over jou.