Geen geloofsbelijdenis in weekdienst

Ds. W. Pieters / 2 reacties

Vraag

Ds. Pieters, hartelijk dank voor uw preek vanuit 1 Joh. 1: 9. Ik vond het heel bijzonder hoe u de deugd van de rechtvaardigheid heeft uitgelegd. Eén (zakelijke) vraag hield ik over. Hoe komt het dat u in de weekdienst geen geloofsbelijdenis voorleest? Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed. Er wordt wel gebeden, gezongen, gecollecteerd en gezegend, maar niet met de kerk van alle tijden beleden. U heeft hier vast een duidelijk argument voor. Daar ben ik heel benieuwd naar.

Antwoord

Ik was/ben het niet gewend.

Ds. W. Pieters

Tags in dit artikel:

apostolische geloofsbelijdenis
2 reacties
ostrogoot
de geloofsbelijdenis is iets wat in elke kerkdienst uitgesproken dient te worden. Bij de islam staat de geloofsbelijdenis op nummer 1. Waarom deze gewoonte (een hele slechte) niet doorbreken en gewoon in elke dienst de geloofsbelijdenis!!
Ik kan geen tegenargumenten bedenken om de geloofsbelijdenis niet voor te lezen of samen te zingen.
dijna61
Eén keer per zondag zingen we de geloofsbelijdenis of wordt deze gelezen. Lang niet altijd de apostolische trouwens.
Hier gaat het, denk ik, toch over iets anders. Eén of andere speciale dienst die zomaar door de week gehouden is. Misschien is daarom de liturgie wat anders dan te doen gebruikelijk.