Getob over vriendin

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb een hele lieve vriendin, al een jaar, maar na elk weekend ga ik twijfelen. Ik weet niet hoe dit komt, maar ik wil hier van af (ben erg onzeker). Hoe zou dat komen? Ik tob erg over wat ‘dit’ is.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat “dit” is kan ik uit drie regeltjes niet destilleren. Wat ik wel kan zeggen is:
onzekerheid heeft meestal te maken met verwachtingen die je hebt. Ook perfectionisten voelen zich dikwijls onzeker. Maar ik weet niet of dit voor jou van toepassing is. Ontdekken kun je het door bijvoorbeeld je gedachten en gevoelens eens op te schrijven. In twee kolommen: links de negatieve kant, rechts de positieve. Bekijk dan wat reëel is. Doorslaggevend zal datgene zijn wat je als het meest waarheidsgetrouw ervaart. Overigens kun je irreële gedachten omzetten in reële!

Sterkte ermee,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
1 reactie
Alphonsus
Je hebt een lieve vriendin dat geef je aan. Daar twijfel je kennelijk niet over.
Wat is dan de reden van je twijfel? Dat zij mogelijk toch wel eens niet de vrouw zou kunnen zijn waarmee je definitief verder wilt?

De tijd zal het leren. Hierin is niets te forceren.
Gebruik je twijfel om haar nog beter te leren kennen. Span je daar oprecht voor in en pas toe datgene wat Marijke hierboven aangeeft.

Soms moet je heel analytisch te werk gaan en je niet laten leiden door getob.
Je ondervindt wel getob, maar je laat je er niet door leiden.