Verliefd op leuke jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 19 jaar en ben al meer dan 3 jaar verliefd op een jongen die ik mijn hele leven al ken. Hij woont een paar straten verder dan mij, zit bij mij in de kerk, is 1,5 jaar ouder dan mij, heb met hem op de bassisschool en middelbare school gezeten (niet met hem in de klas hoor). Eerst vond ik hem gewoon een leuke jongen, maar dat is nu een stevige verliefdheid die maar niet over gaat en al meer dan 3 jaar duurt. Ik heb echt sterk het gevoel dat hij de ware is voor mij. Alleen, het probleem is: hij ziet mij totaal niet staan. Heb al diverse pogingen gedaan tot contact met hem, maar dat wil niet echt lukken. Wat moet ik doen? Hoe lang moet ik dit nog volhouden? Moet ik wachten tot zijn ogen eindelijk eens open gaan of... Ik weet het even niet meer!

Antwoord

Beste 19-jarige,

Wat een lastige situatie. Je kunt zo verliefd zijn als maar mogelijk is, maar als hij jóú niet ziet staan is het maar de vraag of hij de liefde van je leven is! Verliefd-zijn kun je in je eentje, een relatie krijgen en onderhouden níét! Daarvoor moeten bij hem toch eerst de ogen opengaan, en moet hij jou ‘zien zitten’. Hoe je dat kunt bewerkstelligen? In ieder geval niet door hem voor de voeten te lopen (bij wijze van spreken).

Ik zou zeggen: gedraag je zo natuurlijk mogelijk. Laat de gelegenheid niet voorbijgaan als er contact mogelijk is, maar forceer ook niets zodat hij al bij voorbaat ‘afknapt’. Probeer voor jezelf enige afstand te creëren, focus je niet zo op hém. Je teleurstelling zou geen grenzen kennen als blijkt dat hij een ander meisje verkiest... en die kans is er ook, nietwaar!

Er zijn héél véél leuke en aardige jongens, ook in jouw omgeving wel! Bedenk dat maar als je het even niet meer ziet. Sterkte, hoor!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid